Interjú Gubcsó Gabriella közbeszerzési referenssel

Frissítve: szept 23


A SysInfo ajánlattevőként részt vesz közbeszerzési eljárásokban. Kollégánk, Gubcsó Gabriella betekintést engedett nekünk a szakmájába, és mesélt nekünk a közbeszerzési eljárásokról és annak kihívásairól.


Hány éve foglalkozol közbeszerzésekkel?


Ötödik éve.


Milyen volt ez a szakma, amikor elkezdted?


Mikor elkezdtem foglalkozni a cégnél közbeszerzéssel éppen egy nagy váltás elején volt a szakma – az eddig papíron futó eljárások elektronikus környezetbe kerültek. Ez egy újabb kihívás volt a cégnek is, hiszen egy teljesen új rendszert kellett megtanulni és használni.

A cégvezetésnek hála lehetőséget kaptam arra, hogy iskolai keretek között is megismerjem nem csak a közbeszerzés különböző oldalait (ajánlattevői és ajánlatkérői), különböző fajtáit (árubeszerzés, építési beruházás, illetve szolgáltatás), hanem az aktuálisan felépülő rendszert annak nehézségeivel, buktatóival és lehetőségeivel.

Az, hogy az iskola megkezdése előtt is aktívan foglalkoztam közbeszerzésekkel sokat segített a rendszer megértésében és a hallottak elsajátításában. Most a cég és én is gazdagabbak vagyunk egy közbeszerzési referens képesítéssel. 😊


Szükséges képezni magad?


Természetesen.

Egy állandóan változó jogi háttérrel kell dolgoznunk és a megismert bírói gyakorlatok is sokszor segítséget tudnak adni egy-egy kérdéses ügyben.

Folyamatosan képezzük magunkat, konferenciákra, továbbképzésekre járunk, pont azért, hogy az újabb törvényeket és jogeseteket is megismerjük, és azokat be tudjuk építeni, helyesen tudjuk alkalmazni a saját közbeszerzési környezetünkben.


Milyen konferenciák ezek és miért hasznosak?


Kifejezetten közbeszerzésre specializálódott konferenciák. Ajánlattevői és ajánlatkérői oldalt is érintik. Bemutatják a korábban felmerült nehézségeket és azok lehetséges feloldását, egy éppen változó jogszabályi hátteret hogyan lehet megvalósítani ajánlatkérői és ajánlattevői oldalon, az esetlegesen felmerülő aktuális kérdéseinket fel tudjuk tenni és azokra választ is kapunk.

A mi szempontunkból ez azért is jó, mert így nem csak az ajánlattevői oldalt látjuk. Rálátást kapunk többek között az ajánlatkérők nehézségeire, feladataira és az őket érintő jogszabályi háttérre is.

Ezáltal, ha felmerül a részükről valamilyen kérdés vagy segítségkérés, nagyobb eséllyel tudunk releváns információkkal segíteni az Ő munkájukat is.


Miből szereztek be a legtöbbet?


Számítástechnikai eszközökből.

Szoftverekben erősek vagyunk, azokban a közbeszerzési pályázatokban, ahol Microsoft szoftver termékek vannak, elől szoktunk végezni. Alapvetően a teljes IT portfólióról beszélhetünk a mobiltól, a pc-n át, a nyomtatókon keresztül egészen a szoftverekig. Minden, ami számítástechnika.


Ezekre az eszközökre vállaltok garanciát?


Igen és nem.

Mi alapvetően a termékeket hivatalos magyarországi kereskedőktől szerezzük be, ezért Magyarországon élő gyártói vagy forgalmazói garanciával rendelkeznek, tehát a gyártó vállalja a garanciát, ezért nem kell nekünk saját garanciát biztosítani mellé.

Igény esetén természetesen külön megkeresésre és elbírálás alapján van, amikor vállalunk mi is, ha például a megrendelő több garanciát szeretne, mint amit a gyártó kínál.


Ha garanciális probléma van, akkor ti veszitek fel a gyártóval a kapcsolatot és segítetek megoldani a problémát?


Természetesen mindenben segítünk, de alapvetően mi azt szoktuk javasolni, hogy az ügyfél közvetlenül intézze a garanciális ügyeket a garanciaviselővel, mert tapasztalataink alapján sokkal gyorsabb ebben az esetben a folyamat.

Egy részről nem veszik el információ, közvetlenebb az információáramlás és ezáltal a szerviz helyzete is könnyebb, másrészről mint végfelhasználó más a kötelezettsége a szerviznek felé, mint egy közvetítő esetében. Ettől függetlenül az ügyfél visszahozhat bármit, és mi továbbítjuk a megfelelő márkaszervizbe.


Ha esetleg jogilag van probléma a közbeszerzéssel érintett termékkel kapcsolatban, abban is segítetek az ügyfélnek?


Persze, pont mostanában volt egy hasonló esetünk.

A megrendelő másik terméket rendelt meg, mint amire a közbeszerzési eljárásban az engedélyt megkapta, illetve amire mi az ajánlatot adtuk. Szerencsére a két termék helyettesítő terméke volt egymásnak, és tudtunk segíteni azzal, hogy elküldtük a meghivatkozható közbeszerzési paragrafust, ami alapján engedélyezhető volt az termékcsere, így sikerült leszállítani a terméket úgy, hogy nekik se lett problémájuk belőle.


Mi az, amit még fontosnak tartasz elmondani a közbeszerzésekről?


Holnapig is tudnék mesélni róla, ez egy folyamatosan változó, nehéz pálya, mind az ajánlatkérő, mind az ajánlattevő oldaláról, és nincs két egyforma ügy. Ez nem az az ó hát csináljuk aztán majd lesz valahogy, ebben a szegmensben mindig van valami. Folyamatosan képezni kell magadat, figyelni a törvényi változásokat, mire megszokod, hogy valamit így kell, már máshogy kell, másra kell figyelni, valamit máshogy hívnak, és figyelni, hogy azt nem úgy kell megjeleníteni. Szóval nem unalmas ez a szakma.



Ha kérdése van, vegye fel velünk a kapcsolatot a palyazat@sysinfo.hu email címen vagy a +36 20 377 377 3 telefonszámon!

0 hozzászólás